Tuesday 11 June 2013

Sedikit lata belakang Jakie Chan



Jackie Chan, 7 April 1954 adalah pelakon Hong Kong,juga dikenali sebagai  pelawak, pengarah, penerbit, artis mempertahankan diri, penulis skrip, usahawan, penyanyi , dan perlakon aksi. Dalam beberapa filem, beliau dikenali kerana gaya akrobatik pertempuran, masa penggunaan senjata spontan dan aksi inovatif. Beliau adalah salah satu daripada beberapa pelakon telah melakukan semua aksi filemnya. .Jackie Chan telah berlakon sejak 1960-an dan telah muncul dalam lebih 150 filem.

Chan telah menerima bintang di Hong Kong Avenue of Stars dan Hollywood Walk of Fame. Sebagai ikon budaya, Chan telah dirujuk dalam pelbagai lagu-lagu pop, kartun, dan permainan mengeluarkan beberapa album dan dinyanyikan banyak lagu-lagu tema.


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kami memerlukan sumbangan anda untuk menaik taraf blog ini, Hanya click iklan ini

Penciptaan Saya

Tingkatkan traffik anda di sini

BlogPingSite ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free My Ping in TotalPing.com Blogged.my free bloggers backlinks - link building services where you can get link exchange free 100% to create backlinks for SEO Ping your blog, website, or RSS feed for Free Breaking News Free Geoogle ADS profitreload