Tuesday 7 May 2013

Pembunuhan Kejam Kurdish

Jika ada membaca tajuk post ini dan menganggap wanita tersebut dibunuh oleh tentera peceroboh di Iraq dan ditembak, TERNYATA ANDA SILAP.

Baru-baru ini dunia digemparkan dengan kisah pembunuhan kejam seorang wanita oleh beberapa orang lelaki yang tidak diketahui identitinya. Pembunuhan yang dinamakan "honour killing" iaitu pembunuhan untuk menebus maruah.





  

Gambar Hiasan




Mengungkap kisah sebenar disebalik pembunuhan sadis tersebut, wanita tersebut dikenalpasti sebagai Du’a Khalil Aswad. Mangsa adalah merupakan seorang penduduk Iraq dari puak minoriti Kurdish yang berfahaman Yezidi . Ketika kematiannya, mangsa baru berusia 17 tahun.
kisah yang mencetus kepada pembunuhannya adalah kerana mangsa bercinta dengan seorang lelaki dari fahaman Sunni. Dimana percintaan antara puak dan fahaman yang berbeza amatlah ditegah dan tidak dapat diterima ahli puak masing-masing, sama seperti di india dan pakistan.

Video pembunuhan mangsa menunjukkan dimana mangsa dibelasah teruk oleh lelaki-lekaki di sekeliling tanpa belas kasihan. di dalam video tersebut juga dapat dilihat mangsa menekup muka ketika dibelasah dan kesan lebam yang terdapat pada mangsa. Apakan daya mangsa untuk melawan semua itu. setelah badan mangsa lumat dibelasah, seorang lelaki mengangkat seketul batu dan menghempapkan ke kepala mangsa. seterusnya menjadi saat terakhir hidupya di dunia ini. darah yang mengalir dapat dilihat sejurus selepas batu tersebut menghempap kepalanya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kami memerlukan sumbangan anda untuk menaik taraf blog ini, Hanya click iklan ini

Penciptaan Saya

Tingkatkan traffik anda di sini

BlogPingSite ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free My Ping in TotalPing.com Blogged.my free bloggers backlinks - link building services where you can get link exchange free 100% to create backlinks for SEO Ping your blog, website, or RSS feed for Free Breaking News Free Geoogle ADS profitreload