Saturday 21 December 2013

Gambar Hot Emma Maembong






Fatimah Rohani binti Ismail ( lahir 27 Mac 1992)  dikenali sebagai Emma Maembong adalah seorang pelakon Malaysia dan model. Dia terkenal sebagai Munirah dalam Kau Yang Terindah .

Kerjaya
Emma sebenarnya gabungan nama beliau dengan nama ayahnya , Ismail Embong untuk nama komersial beliau. Sebelum ini, Emma telah bertindak dalam drama TV Alhijrah , Facebook Ustazah Shamsiah sebagai pelajar sekolah.  Emma mendapat kepercayaan Erma Fatimah sebagai peranan Munirah dalam Kau Yang Terindah .Selepas bertugas lakonannya pada Kau Yang Terindah pada 2012 , nama beliau menjadi lebih popular selepas itu. buka

Kehidupan awal
Merupakan anak kesembilan daripada sebelas adik-beradik. Bapanya berbangsa Melayu dan ibunya adalah berasal dari Scotland. Ibu bapanya telah bercerai dan Emma memilih untuk tinggal dengan bapany. Adik Emma Cha Cha Maembong dan kakak Yaya Maembong juga pelakon .

Pendidikan
Emma hanya bersekolah sehingga Tingkatan 2 . Walaupun mendapat banyak kritikan, Emma menjelaskan bahawa dia sebenarnya memilih untuk berbuat demikian kerana dia mempunyai seorang adik di rumah yang tidak dapat berjalan.






1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kami memerlukan sumbangan anda untuk menaik taraf blog ini, Hanya click iklan ini

Penciptaan Saya

Tingkatkan traffik anda di sini

BlogPingSite ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free My Ping in TotalPing.com Blogged.my free bloggers backlinks - link building services where you can get link exchange free 100% to create backlinks for SEO Ping your blog, website, or RSS feed for Free Breaking News Free Geoogle ADS profitreload