Sunday 25 August 2013

7 Makanan Yang tidak Perlu Makan Selepas Senaman



Jika anda bersenam dan anda ingin mendapatkan badan tanpa lemak, maka anda pasti tahu bahawa mengerah tenaga  di gym akan mendapat hasil lebih baik. untuk hasil yang terbaik, anda mesti menggabungkan kardio dan latihan berat badan dengan diet yang seimbang yang berkhasiat dan sihat. Terdapat makanan tambahan dan anda dinasihatkan untuk mengambil sebelum senaman, untuk memberi anda rangsangan tenaga dan membantu anda meningkatkan tumpuan . Terdapat beberapa makanan yang merosakkan kemajuan latihan anda untuk makanan lewat malam inginkan. Berikut adalah beberapa makanan yang paling berat selepas senaman yang anda harus elakkan daripada semuajenis:

 1. Daripada Semua Jenis Makanan ringan masin 

 Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk berasa perlu untuk sesuatu yang masin selepas senaman anda, memandangkan bahawa apabila anda berpeluh badan anda menghapuskan nutrien bersama-sama dengan air (termasuk kalium). Anda boleh memilih untuk makan yang sihat dan menambah tahap kalium anda dengan cepat dan secara semula jadi, tanpa menggunakan tablet garam atau makanan ringan masin, kerana ia biasanya tinggi kalori. Daripada makanan ringan, makan pisang atau beberapa keping kering buah-buahan. Pisang terkenal dengan jumlah yang tinggi kalium, dan ia pasti alternatif yang lebih sihat untuk makanan ringan.

 2. Produk Soda Dan dan manis

Tiada kesilapan besar yang boleh kita lakukan selepas senaman daripada makan produk manis atau minum soda. Gula dikenali buruk kesan jangka panjang ke atas badan, dan salah satu daripada kesan-kesan sampingan adalah perlahan metabolisme. Metabolisme anda memainkan peranan yang penting dalam proses penurunan berat badan: lebih cepat metabolisme anda, lebih cepat anda akan mendapat badan yang anda sentiasa bermimpi. Sentiasa membaca label produk yang anda kira-kira untuk mengambil, dan mengelakkan produk manis.

Sebaliknya, soda sama-sama berbahaya kerana ia menyebabkan kembung. Jika anda benar-benar berasa perlu untuk minum sesuatu yang lain daripada air dan jus buah-buahan asli, pergi ke kedai untuk beli teh ais tanpa gula. Ini akan membuat anda terhidrat dan akan menenangkan keinginan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kami memerlukan sumbangan anda untuk menaik taraf blog ini, Hanya click iklan ini

Penciptaan Saya

Tingkatkan traffik anda di sini

BlogPingSite ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free My Ping in TotalPing.com Blogged.my free bloggers backlinks - link building services where you can get link exchange free 100% to create backlinks for SEO Ping your blog, website, or RSS feed for Free Breaking News Free Geoogle ADS profitreload